Minő a mag, olyan a gyümölcse - Adventi naptár


avagy amilyen a kezdet vagy kezdeményezés, olyan lesz az eredmény is

Advent táján gondoljunk a gyerekekre is. Az adventi koszorú főleg a felnőttek számára fontos kelléke az ünnep várásnak. A gyertyák vasárnaponként meggyújtása a gyermekekkel közös családi rituálé ugyan, a gyermekek még is jobban örülnek egy kis minden napi édességnek vagy apró ajándéknak.

Manyecskadesign tesxtilből készült adventi naptára

Az adventi naptárak legegyszerűbb formája a készen megvásárolható csoki adventi naptár. Egy kis ügyességgel azonban saját magunk is készíthetünk adventi naptárat. A saját készítésű naptárnak ráadásul meg van az az előnye is, hogy olyan ajándékot rejthetsz el benne, amit csak akarsz. A meglepetés lehet akár kis plüss figura, személyes üzenet, jó tanács. Csokoládé vagy cukorka helyett meglephetjük a gyerekeket aszalt gyümölcsökkel vagy apró díszekkel, amit aztán majd a karácsonyfára rakhatunk.








Az adventi naptár ősét az 1900-as évek elején egy német édesanya készítette el a karácsonyi ajándékokat türelmetlenül váró kisfiának. Egy kartonlapot 24 osztott és csokoládékat kötött rá. A kisfiú minden este megehetett egy csokit.  Az édesanya ezzel a kis kedves ötlettel tette kellemesebbé a kisfiú számára az ünnep előtti várakozást. Az ötletet tovább gondolva ez a kisfiú találta ki felnőtt korában a ma is ismert adventi ablakos naptárat. Sikeres üzleti vállalkozás lett az egyszerű ötletből.


Ablakos adventi naptárat egyszerűen akár gyufásbodozokból is készíthetünk. A gyufásdobozok piramis alakura történő összeragasztásával.


Az adventi naptárat kombinálhatjuk színes ablakdísszel is. Egy kedves ismerősöm, Pongrácz Gábor (Pongi) karácsonyi ablakdíszére is elhelyezhetők a meglepetés ajándékokat rejtő számozott zsákocskák.

Pongi szakszerű leírása az ablakdísz készítéséről:
 
"Erdőben a bozótosban kivágtam egy nagyobb ágat, felfűrészeltem kis pocket fűrésszel (Bahco Laplander) 50-20cm-es darabokra, lehántoltam. 2mm-es fúróval a végeken keresztbe átfúrtam, ment bele 1mm-es fekete viaszos bőrvarró cérna - ez van nekem itthon -, vettem egy 4m hosszú 50db-os színes beltéri led sort (vigyázat, a legtöbb villog!). Tettem rá 6db tobozt, vesszőből hajtott csillagot, bogyókat... Ennyi!"


Pongi Karácsonyt váró ablakdísze, akár adventi naptárként is használható
Ugye mondtam, hogy egyszerű?

Köszi Pongi!