Farsangon kívül is esik leányvásár - Süss túrófánkot!

avagy nemcsak farsangkor szoktak féjhez menni a lányok


Ez a bejegyzés most egy "breaking news". Mára Árpád-házi Szent Erzsébetről szóló bejegyzést terveztem. Ebéd után aztán dőlt a terv. A Facebookra feltettem a mai desszert, a túrófánk fényképét, amire többen kérték, hogy írjam le a receptet. A kedves kéréseknek nem lehet ellenállni és egyébként is alkalmazkodni kell a változó igényekhez, így jöjjön egy egyszerű, gyors és nem utolsó sorban finom túrófánk receptje.


A farsang elmaradhatatlan kelléke a fánk. Legismertebb a farsangi fánk, ami úgy az igazi, ha középen szép fehér szalagja van. Azt dagasztani kell, elkészítése hosszadalmas, nagy gyakorlatot igényel. A csörege fánkot  már egy kicsit könnyebb elkészíteni, az élesztő nélküli és több tojást tartalmaz. A legegyszerűbb és leggyorsabb mindközül a túrófánk. A túrófánkból is sok létezik, különböző receptekkel.


Egyszerű, gyors túrófánk lekvárral


Az én kedvenc túrófánkom kb. félóra alatt elkészíthető. Az, hogy mennyi idő alatt fogy el, az az éhes szájaktól függ, de garantálom ez sem lesz sokkal több idő.
Kiváncsi vagy a receptre? Olvass tovább!

Egyszerű, gyors túrófánk


Hozzávalók:
25 dkg túró
3 kanál cukor, én 2 és féllel tettem, szerintem annyi is elég
3 kanál tejföl
3 tojás
25 dkg liszt
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kicsi só
olaj a sütéshez

A túrót villával összetörjük és belekeverjük az összes hozzávalót. Nem szeretem a túl édes dolgokat és egyébként is igyekszem minél kevesebb cukrot fogyasztani, így minden receptnél kispórolom a cukor kb. 20 %-át. Szerintem érdemes kipróbálni, nekem eddig mindennél elég volt a kisebb cukor mennyiség is. Na azért vannak kivételek. A karemellnél csak akkor csípek le a cukor adagból, ha kisebb mennyiséget akarok!

Egy kis ideig pihentethetjük is, ez jól jön akkor ha nem tudjuk pontosan mikor ér haza a család és frissen akarjuk tálalni. Általában én csak addig szoktam pihentetni, míg az olaj felforrósodik. Kanállal kis fánkocskákat szaggatunk a masszából és bő, forró olajban kisütjük. Ha elég helyet hagysz a fánkocskáknak az olajban, akkor maguktól is megfordulnak amint az egyik oldaluk megsült.


Egyszerű, gyors túrófánk

Elég kiadós, szép nagy mennyiség lesz belőle. Persze ebből már hiányzik pár, mert ugye sütés közben - hasonlóan a palacsintához - meg kell kóstólni, hogy meg tudjuk megsült-e, elég jó lesz-e, érdemes-e tovább sütni, jól éreztük az előbb, tényleg ilyen jó, stb.

Bátran merem ajánlani kezdő, gyakorlatlan házasszonyoknak is. Nem lehet elrontani, gyors és biztos siker.
Erdei gyümölcs vagy egyéb savanyú lekvár illik hozzá. Leginkább házi lekvárral szoktam kíválni, eperrel, málnával vagy sárgabarackkal, természetesen ezek is minusz 20% cukorral készülnek!

Fogj hozzá és zsebeld be a dicséreteket!