Látja az angyalkáját - Hozleiter Fanny, Mosolyka 2

avagy álmában mosolyog

Mosolykáról, azaz Hozleiter Fannyról írtam már, az Örömteli Pillanatok fotópályázat kapcsán. Mai bejegyzésem apropóját az adja, hogy hamarosan jelenik meg Fanny első könyve. A Te döntesz című könyv, aminek megírásához négy évre volt szüksége Fannynak. Sokan azt gondolják, hogy a kerekesszékes Fannynak csak a lábai gyengék, de valójában az izomsorvadás a kezeit is érinti, azokat is csak korlátozottan, időnként nagy fájdalmakkal tudja csak használni. 



A könyv szövegét ennek ellenére sajátkezűleg gépelte. Mint semmiben, itt sem az egyszerűbb megoldást választotta. Nem diktálta, nem tollba mondta valakinek a szöveget, hanem sajátkezűleg pötyögte a számítógépbe a gondolatait.  

A napi több száz emailjének olvasását, megválaszolását sem adja ki a kezéből, mert mint fogalmaz, az személytelenné tenné és elrontaná az egészet. Oda lenne a varázs. Az pedig már igazán szentségtörés lenne, ha a Te döntesz bögréket más rajzolná meg.

A könyv megjelenése egybeesik Fanny 25. születésnapjával, amit egy  hatalmas ingyenes bulival ünnepelnek meg.  Mosolyka életének fontosabb pillanatai nem csak a könyv lapjain kelnek életre, hanem a színpadon is a Momentán Társulat előadásában.


Végezetül pedig egy tanulságos részlet Te döntesz című könyvből:
"Élénken él bennem egy jelenet, ami a konyhánkban történt. Ketten voltunk otthon anyummal, és én borzasztóan szomjas voltam, de egy pohár sem volt lent a pulton, a szekrényt viszont nem értük el. Már épp lemondtam volna róla, hogy igyak, mondtam is neki, hogy mindegy, majd megvárom, míg jön valaki és segít.
– Fenéket! Megoldjuk! – mondta édesanyám, és már gurult is a sarokba a partvisért.
– Anya, mire készülsz? – kérdeztem.
– Leveszek neked egy bögrét.
Bátran és határozottan pöckölgetni kezdte az egyiket, amíg bele nem sikerült akasztani a fülébe a söprű nyelét.
– Jaj, anya vigyázz! Leesik és eltörik! – kiáltottam.
– Na és? Van másik! – nevetett ő. – Ez csak egy tárgy, nehogy már
kifogjon rajtunk!
És tényleg megoldotta. Ekkor értettem meg, hogy mindent meg kell próbálni, még ha olykor veszélyesnek is tűnik. Mert ha nem teszi meg az ember, azzal eleve kizárja a siker lehetőségét."
Jó bulizást, sok sikert és sok olvasót a könyvhöz!