Ki-ki a maga zsákját hordja a malomba - Vincent Van Gogh virágai

avagy minden ki a saját sorsát alakítja, a saját sorsáért felel


A Van Gogh életmű bemutatása nem lehet teljes a virág csendéletek nélkül. Vincent Van Gogh gondolatairól és a napraforgókról már írtam.  Ideje sorra venni a többi virágot is.



Vincent Van Gogh

"Ami a búzavirágnak a csíra ereje, az nekünk a szeretet."



Vincent Van Gogh



Vincent Van Gogh

"Az elmúlt egy évben szinte csak virágokat festettem, hogy ösztönözzem magam az élénk színek használatára és háttérbe szorítsam a szürke árnyalatokat. Rózsaszínt, halvány és élénk zöldet, világoskéket, lilát, sárgát és narancsot, finom vöröset használtam."

Vincent Van Gogh




Vincent Van Gogh



Vincent Van Gogh



Vincent Van Gogh



Vincent Van Gogh


Vincent Van Gogh

 "Készítettem egy sorozatot, hogy tanulmányozzam a színeket. Festettem egyszerű virágokat, piros pipacsokat, kék búzavirágokat, nefelejcseket, fehér és vörös rózsákat, sárga krizantémokat, ellentéteket keresve a kék és narancssárga, a piros és a zöld, a sárga és a lila között. Kerestem az extrémitást a semleges tónusok harmóniájában. Igyekeztem egy intenzív színvilágot visszaadni, és nem a szürke egyhangúságot."

Vincent Van Gogh

Vincent Van Gogh

Vincent Van Gogh


Vincent Van Gogh

Vincent Van Gogh

Vincent Van Gogh



Kb. 40 virág csendéletet és a napraforgók mellett a ciprusok ihlették meg leginkább a festőt.


Vincent Van Gogh


"A ciprusok foglalkoztatnak állandóan, olyasmit szeretnék készíteni belőlük, mint a napraforgós képek..., vonalaik, arányaik olyan szépek, mint az egyiptomi obeliszkeké."