Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra

avagy amit meg kell tenni, azt legjobb azon melegében elvégezni


Nem is gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz kiválasztani, hogy miről is írjak. Rengeteg ötlet van a fejemben, nem beszélve a csodálatosnál csodálatosabb virágok képeiről. Ha már egyszer elkezdtem, minél előbb szeretnék minél több mindent megosztani veletek. Nehéz szelektálni.

Jöjjön most megint egy kis nosztalgia. Nézzétek el nekem, már megettem a kenyerem javát. Ezt bizton állíthatom, nemcsak a korom miatt, hanem azért is mert évek óta szinte alig eszem kenyeret.

Nem vagyok hajlandó azonban lemondani az időnkénti süti bűnözésről, főleg, ha valami hagyományos, régi magyar finomságról van szó. Legendásan híres volt a családban anyai nagymamám túrós bélese. Senki nem tudott olyan finom foszlós tésztájú, ízletes bélest készíteni, mint Ő.  Kelt tésztából készítette jó sok túróval és mazsolával, a teteje fényesen csillogott a tojástól. Az ízéről, illatáról ódákat lehetne zengeni. Nagy fájdalom, hogy megkóstolni már nem lehet.


Kaktusz

Emlékszem, amikor Sikondára indultam úttörő táborba (igen jól olvasod, lehet, hogy ezt manapság le kellene tagadni, de így volt) a nagyi képes volt reggel 4-kor felkelni, hogy mire indulok a táborba, elkészüljön a finom bélessel. Azt a témát most hagyjuk, hogy ha nem süt ilyen finomságokat a mami, aminek nem lehet ellenállni, akkor valószínű nem lettem volna kövér kisgyerek és nem küzdenék most sem állandóan a súlyommal.

Visszatérve a nagyira. Még túl a 70-en is gyakorta neki állt, hogy meglepjen bennünket valami finomsággal, jó kis almás pitével vagy túrós bélessel. A fájós kezeivel is képes volt neki állni, hogy megörvendeztesse unokáit.

Az valahogy természetes volt, hogy van a mami és az ő fincsi bélese. Eszünkbe sem jutott, hogy ez valaha is megváltozhat. Mikor megbetegedett, aggódtunk érte, próbáltuk elviselhetőbbé tenni az utolsó napjait. Magam részéről elfelejtettem megköszönni a béleseket is. Aztán egy nap elment a mami és magával vitte a béles titkait is.

Azóta többször próbálkoztunk ilyen-olyan receptek alapján hasonló finomságot sütni, de sosem lett olyan szép és finom!

Nem szeretnék még egyszer ugyanabba a hibába esni. Igyekszem minél több időt tölteni az idősödő szüleimmel, ellesni titkaikat, megköszönni nekik mindent, amíg nem késő. Mostanában a túrós béles helyett kapros túrós lepényt sütünk, ami szintén kihagyhatatlan, de még sem a mami bélese.  Következő bejegyzésemben leírom ennek a receptjét, így ez már biztos megmarad!

A virágok terén sem árt az óvatosság. Elég sok virág akad, ami csak ideig-óráig virit. Előfordult már, hogy nem voltam elég szemfüles és lemaradtam a hibiszkusz vagy a kaktusz virágáról. Azért a mai technika sokat segít, megörökíthetjük a múló pillanatokat, hogy aztán amikor csak akarjuk újra örvendhessünk neki.


Egy-két ellesett pillanatot szívesen megosztok veled is. Kezdjük a kaktuszokkal:


Kaktusz


Máltán nem volt nagy kunszt ennek a medvetalp kaktusznak a virágzását elcsípni, látszik, hogy szinte folyamatosan virágzik.

Medvetalp kaktusz


Hibiszkusz virágai reggel kinyílnak, este pedig már össze is húzodnak. Szerencsére általában több bimbót is hoznak.


Hibiszkusz


Tigrisvirág szintén csak egy napig virít.

Tigrisvirág



Ajánlom ezeket a virágokat mindkét nagyim emlékének.