Szereti a szépet - Őszi ajtódíszek házilag

avagy arra az emberre mondták, aki a gyertya hamvát lecsípte

Többször áradoztam már az őszről. Csodálatos színeivel, az erölködő, olykor igen erős  napsugarakkal nehezen tudok betelni. Egy-egy különösen szép fát, bokrot meglátva elfog a késztetés, hogy ezt a szépséget valamilyen módon megőrizzem, magammal vigyem. Az erdőt járva szeretek ilyenkor gyűjtögetni, aztán pedig a kis kincsekből egy kis természet szigetet varázsolni az otthonomba. Most bemutatom pár idei őszi ajtódísz dekorációm, hátha más is kedvet kap az elkészítéséhez vagy néhány ötlettel szolgálhat.



Vadszőlő pirosló levelei



A vadszőlő fiatal hosszú indái frissen leszedve nagyon jól formázhatók. Az indákból kör alakot formáztam, amit helyenként dróttal rögzítettem. Az indákon meghagytam a szép színes leveleket is. Majd ezután csipkebogyóval és díszalmákkal díszíttem. A kertben termett kis dísztökökből egyet szintén dróttal ráerősítettem, hogy az ősz másik jellegzetes színe a sárga is megjelenjen.



Vadszőlőből készült kopogtató


A gyűjtögetésnél természetesen nem maradhatott ki az egyik legismertebb őszi szimbólum a csipkebogyó sem. Annyi mennyiséget azért nem találtam, amivel egy teljes koszorú alapot leköthettem volna. Maradt az a megoldás, hogy a csipkebogyó ágacskákat is vadszőlő indákból eszkábált alapra kötöttem.



Csipkebogyós kopogtató

A kertben nagyon szépen, dúsan virágzott a díszparéj vagy más néven rókafarok.


Díszparéj, másnéven rókafarok

Gondoltam ezek a érdekes formájú, textúrájú virágok érdekesen mutatnak ajtódíszként is. A színüket ugyan nem tartották meg a virágok, de fehér ajtón szerintem így is jó őszi hangulatot sugároznak. 



Ajtódísz díszparéjból



A következő ajtódísznél azt használtam, ki, hogy a voltak még be nem színesedett virágok. A különböző nyílási stádiumban lévő virágok színével játsza alakult ki ez a ajtódísz. Fehér ajtóra a természetes vonulatot követve így is használható. A minimál stílust elutasítók részére tovább díszíthető, elsősorban természetes anyagokkal, amivel színesebbé, vidámabbá is varázsolható.



Ajtódísz díszparéjból

A természet ilyenkor ősszel különösen csodálatos színekkel örvendeztet meg bennünket. Úgy gondoltam, hogy ezeket a vidám, nagyfénnyel teli virágokat, terméseket be kell csempészni a mindennapjainkba.


Tűztövis bogyók és narancseperfa termése

A tűztövis bogyókat itt is vadvessző alapra rögzítettem.





Gyönyörű ajtódíszek, kopogtatók kaphatók a virágboltokban ebben az időszakban is. Ha nem mersz belevágni egy saját készítésű ajtódíszbe, nézz be egy-két virágboltba és garantáltan megtalálod a kedvedrevalót.